top of page

האם העסק שלכם צריך מיתוג מחדש?


הביטו במיתוג של העסק שלכם , בסלוגן שהוא מעביר, בצבעים. הביטו מסביבכם -על המתחרים, על הקהל יעד והמיתוג כולו. באיזה מקום העסק שלכם נמצא היום? תשאלו את עצמכם- האם אתם צריכים למתג את עצמכם מחדש? אל דאגה! אנחנו כאן כדי להקל עליכם ונתן לכם כמה סיבות טובות שיעזרו לכם לבדוק, האם באמת הגיע הזמן לעשות מיתוג מחדש?




בהתחלה, נרצה להסביר את ההבדל בין מיתוג לבין מיתוג מחדש:

- מיתוג פירושו בניית מותג, יש מאין.

- מיתוג מחדש פירושו שאנחנו נוטלים מותג קיים או שהיה קיים ובונים ממנו מותג חדש על ידי הטמעת ערכים חדשים, בניית אישיות חדשה, מיצוב שונה ופנייה לקהלים חדשים, כמו: קהל צעיר יותר, קהל אמיד יותר או קהל בינלאומי. המיתוג החדש ישקף את הפנים החדשות של החברה, בעוד המיתוג הישן יכול להישמר בזיכרון, להישאר כמורשת ונכס של המותג ויספר על הדרך שנעשה…

רוב החברות בארץ נוהגות לשנות או לעדכן את הלוגו שלהן, מדי כמה שנים והן מכנות זאת "מיתוג מחדש". עבודת המיתוג היא עבודה אסטרטגית והמטרה העיקרית למיתוג המחודש: זיהוי צרכים וחסרים בשוק, הגדרת קהלי יעד, איפיון קהל יעד במונחים סוציו-אקונומיים, דמוגרפיים, פסיכוגרפיים וכדומה, ומתן מענה קוהרנטי באמצעות המותג. המענה כולל: יצירת ערכים הולמים, מיצוב, בידול, המחרה, הפצה, שירות, פרסום, יחסי ציבור ועוד.

מתי צריך למתג מחדש?

1. כאשר המותג כבר עבר את פיסגת עקומת תוחלת החיים שלו: מיתוג מחדש, מתבצע בדרך כלל כאשר המותג נמצא כבר בשלב של גלישה כלפי מטה. בשלב זה, בדרך כלל פה נדרשת החברה להחליט האם נכון לשנות את המותג או לשדרגו ע"י הפחת רוח חיים חדשה, באמצעות מיתוג מחדש. דוגמא למהלכים של מיתוג מחדש: נעלי Puma . בשנות ה-60~ היו נעליים לספורטאים מקצועיים בלבד. הם התפוגגו מהשוק עם עלייתן של Rebook וNike. לפני כעשור הן חזרו לשוק עם עיצוב מתקדם ואטרקטיבי ומותגו מחדש כנעלי הליכה אופנתיות, כשסמל הפומה מובלט בכל מוצרי החברה ומשמש כחלק אינטגראלי מהעיצוב.

2. שינויים ותחרות בשוק: תנסו להימנע מהלראות דומים למתחרים, שלא תבלבלו את הלקוח שלכם אחרת, הוא לא ידע להבדיל ביניכם לבין המתחרים שלכם, ויהיה לו קשה ליצור את החיבור. תמיד תבדקו את הסביבה ומה יש אצל המתחרים, האם מתחילים להיראות כמוכתם. שאלו את עצמכם: במה אתם שונים מהשאר? למה בכל זאת, לקוחות ימשיכו להעדיף לבוא דווקא אליכם? ואחר מכן, תנסו לתרגם תשובות אלו לשאלות ללוגו ושפה גרפית חדשה התואמת את הערכים שלכם. ובסוף אל תשכחו, המטרה המיוחלת, זה שאתם תבלטו יותר!

3. שינויים מהותיים במבנה החברה: באופן כללי, כל שינוי מהותי במבנה החברה עשוי וצריך להוביל לתהליך של מיתוג מחדש. מיתוג מחדש פעמים רבות מתבצע עם שינויים בהנהלה וצוות של החברה או הבעלים החדשים של החברה כבר לא מרוצים מהמיתוג הישן, פשוט רוצים להציג לעולם חברה אחרת וטובה יותר. המיתוג החדש יתן תשומת לב לקהלים החופפים והשונים, המוצרים והמיקום הגאוגרפי, של החברה החדשה או במקרה שחברה גדולה קנתה אתכם, התאחדתם עם חברה אחרת, זה הזמן להפירד מהמותג המוכר, והפיכתו למותג חדש.

4. הצורך לחידוש מיתוג דיגיטלי לסושיאל – חיבור לשפת המותג הקיימת ויצירת שפה, דרכי שימוש ועיצוב לרשתות החברתיות הרלוונטיות לזהות המותג.


לסיכום, מיתוג מחדש הוא מהלך טבעי אצל חברות, היכול לנבוע מרצון להתחדש, משינויים בהנהלה או באסטרטגיות השיווק. בסופו של דבר, מיתוג מחדש בהחלט עשוי להעיר שינוי פנימי או חיצוני בארגון. כדי להתמודד עם התוצאות, חשוב לשמור על שקיפות ולתקשר את השינויים בצורה ברורה וגלויה ככל האפשר.




bottom of page